konstig dag

Det känns som om dagen har varit konstig utan någon anledning..

Idag har min mentors grupp varit med fölen. Vi fick välja vilket av dem 10 vi skulle ha och jag o Amelia valde Leonardo. Vi borstade dem och gosade med dem. Vi fick även veta lite om deras mor & far.
Leonardos pappa Lingh:
Hingst f. 1993
Härstamning, internationellt dressyrblod med fullblodsinslag.
Lingh tävlar i dressyr på högsta internationella nivå under Edward Gal. Lingh rankades enligt World Breeding for Sport Horses som världens tredje bästa dressyrhäst 2005.

Leonardos Mamma Lorelei, som Bollerup äger:
Sto f. 2004
Vet inte så mycket om henne men kan ta reda på det till nästa gång. Ska försöka fota Leonardo också. Men han är fruktansvärt lik sin mor.

Hade ridning efter lunch och jag fick rida Cemilio. Det gick bra i traven men i galoppen gick det sämre och vi skulle rida över 3 st bommar på voltspåret. Vi red mycket i 2&3 punkt sits. Väldigt jobbigt för vaderna och jag kommer säkerligen få träningsverk,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0