Filmad på ridningen

Jag(Matilda) hade ridlektion igår och valde såklart Wilmer denna gång också och nu när han inte tramsade lika mycket så gick det ännu bättre! 
Tur det eftersom Hans filmade oss så att vi kunde kolla på det idag. Han tyckte jag satt ganska rakt till skillnad från alla andra och jag hade en bra sits, skulle bara ta fram höfterna mer och inte peta ut med tårna :) Sen snackade vi betyg och han sa att jag var på VG nivå nu ungefär och hade potensen till MVG nivå, mer än jag förväntade mig eftersom de flesta hade G.

Wilmer var fin i stort sett hela tiden, och i slutet höll han kvar formen när vi böt gångarter också, jag tappade honom inte när vi saktade av till trav t.ex.
Sen var han hur fin som helst i galoppen, stod upp först under uppvärmningen så när vi skulle sakta av och jag satte mig ner i sadeln och började korta upp honom lyssnade han jätte bra och samlade ihop sig jätte mycket och galopperade hur kort galopp som helst. Jag är nöjd med honom! 

Körningen idag gick bra också, vi körde igenom dressyr programmet så att vi kan köra upp nästa vecka :) Det kommer nog gå bra, hoppas på VG.
Mysig bild från Bollerups hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0