Matildas inlägg nu då("äntligen" tänker madde)

Madde tjatar som vanligt om att jag ska skriva ett inlägg så jag kan ju passa på att skriva om körningen och ridningen idag :)

Vi hade körning för Axel idag, som egentligen brukar ha tvåor och treor. Han hade satt upp en ganska jobbig precisionsbana som Edda körde först och sen när vi bytt kuskar så säger Axel att jag ska köra den baklänges så det blev riktigt konstigt i mitt huvud, men jag klarade den felfritt båda gångerna, han hade ingenting att kommentera alls om min körning haha. Så jag är ganska nöjd :D 

På ridningen efteråt valde jag Wilmer för jag ville ha en LUGN häst som var lite lättare tänkte jag. Men icke! Satan vad han flög i luften och åt sidorna. Det tog typ några sekunder på lektionen innan han helt plötsligt kastar sig flera meter åt sidan(jag hade tur att få tag på lite man att hålla i mig) och galopperar till dom andra hästarna. Väl där började jag skratta hur mycket som helst, det är ganska kul med lite fart trots allt :) 
Vi fortsätter i alla fall lektionen och det går hyffsat bra, fast Wilmer typ skakade i hela kroppen när vi gick förbi det stället och han var stel som en pinne ibland och lyssnade inte alls. Men sen så tänkte jag att nu ska jag verkligen ta tag i detta och göra så det blir bra eftersom jag varit så less på alla kassa ridlektioner jag haft det senaste taget.
Och bra blev det! Han gick stadigt i formen mestadels av passet och var riktigt fin i alla gångarter! Men han blev lite skraj och tog ett hopp åt sidan sen igen men det var verkligen inget farligt, blev lite extra galopp bara. Fast när han för tredje gången blev rädd(denna gång för en röd skottkärra) och typ tvär-nitar i traven slänger sig med världens hopp åt sidan blev jag ganska irriterad för då skulle det vara slut tramsat, sen var det lugnt resten av lektionen :)

Sen pratade Hans med mig också om när jag sitter i traven, det har ju inte funkat bra alls så han sa att jag måste slappna av i höfter och åka med hästen, typ föra fram höfterna mitt i steget så det inte studsar. Och det blev mycket bättre! Så han sa att jag ska fortsätta kämpa med det och inte bry mig om det blir studsigt utan bara fortsätta.

Längtar redan tills nästa gång jag får rida honom, underbart ju! 


Nu ska jag fixa mina fem läxor som jag fått(och flera prov!) och massa andra sysslor att göra, så jag kommer inte vara uttråkad denna helg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0