Träningsvärk!

Har haft träningsvärk i nästan fyra dagar nu. Men då känner man att man har rört på sig ordentligt i alla fall ;)
Var på Friskis och Svettis dans i tisdags, sen Jiujitsu i onsdags och så har jag ridit både torsdag och fredag så mina ben, knän och magen är riktigt ömma nu, kan inte gå i trappor.

Profilen denna vecka har varit jätte rolig(bortsett från traktorkörningen som går lika dåligt), vi hade körning och ridning både torsdag och fredag. Jag red Wilmer igen i torsdags, red lite bommar. Han var inte lika fin som sist men det var fortfarande super bra och Hans sa att han tyckte vi klickade från första lektion! :)
Igår red jag Aspazia eftersom Wilmer var upptagen och det gick också bra. Vi fick rida självständigt medan Hans tog en i taget och berättade vad man skulle träna på. Jag skulle skjuta fram höften och sätta mig tyngre istället för att spänna fast mig med benen och det resulterade då i att mina armar blev bättre. Sen skulle jag stänga handen mera eftersom jag är så lös hela tiden. Och det kändes mycket bättre! Så jag ska verkligen försöka tänka på det :)

Jag körde också upp med Riviera, vi hade dressyrprov. Det gick ganska bra förutom i början då hon började galoppera istället för att trava efter hälsningen...

Igår kväll tänkte jag bara ta det lugnt men så blev det ju inte.. Ungefär klockan halv elva så rusar den nya vakten Peter in och säger att det är lösa hästar precis utanför så jag drar på mig en jacka och ser två små föl stå där. Och då vet jag också att de inte är så mycket hanterade så jag lockade försiktigt på dom, men dom höll sig alltid en meter ifrån. Sen kom Klara och hjälpte till så vi lockade in dom i ett hörn så vi kunde få tag på dom i grimmorna. 
Eftersom vi inte visste vart de skulle vara så började vi leda upp dom till stostallet där alla andra föl är, det var en riktig drag kamp för när fölen väl började springa fick vi knappt stopp på dom. Men det var bara att lägga vikten på bogen och hålla undan fötterna. Sen fick man väl bara försöka hålla sig i deras takt.
Väl där i stallet så kom jag på att det står 4 nya föl i lösdrift 3 så jag och Klara och vakten springer dit och ser att hela understa tråden ligger längs marken så att de skulle kunna krypa under. Så vi flyttar på dom två fölen som är kvar i lösdriften till en annan hage och sen går vi upp för att halma åt fölen i stallet.

Den stackars vakten var ju tydligen rädd för hästar också :P Men han gjorde ett bra jobb ändå, öppnade hagar och höll koll på fölen när vi halmade osv haha :)

Just nu är jag ensam på min sida av trädgårdshuset, skönt att få lite ensamtid!
Bild på översvämningen runt trädgårdshuset, den försvann efter någon dag tack o lov. Vattnet räckte upp till knäna nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0