Flyinge Bruksprov

Var på Flyinge igår. Arbetade som funktionär på Bruksprovet.
Åkte från matsalen vid 07:00. Kom fram vid 8. Vi åt frukost o sedan fick vi se schemat för dagen. Jag skulle stå som ringmaster med Hanna & Cornelia. Det var inte så mycket jobb utan vi kunde bara att stå och kolla på Hingstarna som värmde upp inför löshoppningen. Andra passet stod jag på insläppet. 
Såg väldigt fina hästar. Hade kameran med mig men det blev inte många bilder..
Vi åkte från Flyinge vid sex så vi kom inte hem förren vid 7. Åt både frukost, lunch och middag på Flyinge.
Idag åkte vi från matsalen vid kl 8. kom fram vid 9 och vi fick se schematoch jag hade ett pass och det var att vara i stostallet och kolla hästarna vilka som kom med nya och vi skulle skriva lappar isf. Sen kontrollera så ingen transport stod i vägen isf skulle vi få be dem flytta på sig. Johanna skulle vara i stostallet passet innan mig så jag gick med henne så var hon på mitt pass sen. hon hade även passet efter mig så jag satt kvar där med henne men då kom Anette, hon som är vår lärare inom Stalltjänst. Johanna och jag ville se oss runt på Flyinge så då skulle vi göra det när Johanna slutade men Anette och jag drog på en rundtur innan. Vi gick och kollade på det mesta. Vi gick till Färs o Frosta, deras stall som ligger en liten bit bort från allt. Tar tio-femton min att gå dit. Det var fint och väldigt stort. Anette sa det fanns 75 boxar. Plus dem hade en liten hage i stallet. 

Vi gick vidare o kollade in i några stall och så där. Det var trevligt :)
Nu ska jag borsta tänder och krypa ner i sängen. Ska upp tidigt imorn. Flyinge även imorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0