Lite uppdatering, långt inlägg. Bilder kommer

I lördags så  följde jag med till Flyinge igen. Även fast jag inte skulle först men de behövde mer folk så jag erbjöd mig att följa med. Och det var kul fast man har ju tröttnat lite att bara titta på alla som rider det blir ju nästan samma sak om å om igen. Jag och alicia var ute och gick runt på Flyinge och jag hade kameran med mig så jag tog lite kort. Det var även väldigt fint väder! :)

Söndagen var lugn. Frida kom ner till mig vid halv nio så jag fick ingen sovmorgon. Jag cyklade sedan till matilda och vardär en stund. Vi fikade lite och sedan skjutsade hon mig tillbaka hem till mig. Jag tog kameran med mig och vi gick en promenad runt Bollerup så nu har jag massor bilder från det. 
Efter det så dog min kamera och då gick vi tillbaka till mig. Jag laddade kamera batterit och vi nunderhöll oss tills det fick ladda lite.
Sedan så beslöt vi oss för att gå trean. En väg som är 3,5 km. Hade ju kameran med så det blev mer bilder..
När vi kom tillbaks till Äpplet så tog jag lite mat med mig och så skjutsade jag matilda på min cykel till henne. Vi lagade makaroner och köttbullar. Mysigt!

I Måndags så hade jag ridning och Hans bestämde att jag skulle rida Brisitc. Han har inte varit så lydig under de tidigare lektionerna så jag ville inte rida honom men när vi väl kom igång så var han jättetrevlig. Lugn och stretade inte emot med huvudet när man tog i tygeln. Vi skulle hoppa studs så Hans hade satt upp 4 studs. Vi hoppade ett i taget och sedan la han upp ett ytterligare. Tillslut hoppade vi alla fyra samtidigt. Gick faktiskt jättebra om jag får säga det själv har ju inte hoppat på ett bra tag. Bristic var i alla fall jättefin så jag är nöjd! Red även i mina ridstövlar. Ont fick jag i alla fall men nu ska jag börja använda dem och verkligen gå in dem!

Vi hade sedan traktorkörning. Det gick bra. Det är lätt att styra och backa så inga problem med det. Växla går också bra. Andra lektionen så satte vi på ett  släp bakom traktor. Höll nästan på backa på Bo, vår lärare xD
Det gick bra att köra med släpet fram och svänga. Men när man skulle backa så blev det lite svårare men bara släpet är rakt från början så går det jättebra att backa. 
När lektionen var slut så skulle vi backa in släpen och detvar trixit men tillslut gick det bra och jag parkerade jättefint ;) 

Igår så fick jag tillbaka min Novell som vi hade skrivit och jag blev lite överraskad. Just nu ligger jag på ungeför G+ men min novell fick riktigt bra. I vår matris som Åsa bockar för vart vårt arbete ligger, G, VG o MVG. Så var allt förutom 1 bock inom MVG annars var det VG. Åsa sa även att hon läste den flera gånger och att den verkligen var bra! Sedan så innehållet i min novell fick en 9 av 10. Och mitt språk fick 7 av 10. Så jag är väääldigt nöjd!
Var på friskis och svettis på kvällen efter jag handlat i Tomelilla. Efter Friskis så hade jag ett samtal med Gudrun om mitt arbete om Vattenkraft det var ett jättebra arbete men designen på det hela var inte så bra så det var det jag behövde tänka på.

Idag ska jag prova att rida Amanda Bauers ponny. Ska bli kul. Den är 142cm. Och jag är 174cm.. Kommer känna mig jättestor haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0