Matilda som skriver inlägget! :)

Var ett tag sen nu som jag skrev..

Har fullt upp i skolan med prov, muntliga arbeten och läxor men jag kämpar på trots en galen huvudvärk som inte vill ge med sig.. Får hoppas att den går över när jag får mina läsglasögon :)

Har ridit två gånger denna vecka, red först Bioma och det gick ganska bra, hon var lite stel till en början men riktigt fin på slutet. Min ridlärare Hans sa åt oss alla att länga våra stigläder så alla hade väldiga problem med att hålla kvar fötterna i stigbyglarna :P 
Igår hade vi hoppning igen, vi hoppade studs. Jag hoppade Aspazia igen för det kändes säkrast så. Hon blev riktigt taggad men jag hade fortfarande kontrollen över henne till skillnad från några andra i min grupp, deras hästar var så pigga så de fick styra rätt in i väggen varje gång efter studsen för att hästen skulle stanna. Riktigt rolig lektion var det, ingen som ramlade av denna gång dock så det blir inte mer tårta för våran del än så länge.
Söta Aspazia i boxen :)

Red ut i söndags också, Amanda red en fjording som hon hade hand om så jag fick rida Nessie. Det var ganska så nervöst eftersom Nessie verkligen går på tårna hela tiden. Men det gick jättebra!
Vi red bort till skogen och travade lite där och sen när vi var tillbaka på den långa grusvägen hemåt tog vi en galopp. Nessie fjantade sig och stod lite på bakbenen så Amanda hann en bra bit i förväg med fjordingen så när vi väl kom iväg gick det riktigt snabbt för att komma ikapp, sen fick jag inte stopp på henne heller!  Hon vägrade sluta galoppera så tillslut sa jag till på allvar men då kortade hon bara galoppen så mkt att Amanda kunde trava lugnt på den lilla fjordingen bredvid.
Tog ett tag innan Nessie lugnade sig efter det. Hon travade i stort sett resten av vägen hem sen. Men gud så kul det var satt med ett brett leende hela tiden, och fick många skratt när Nessie fick sina ryck och hoppade rätt upp i luften eller åt sidan :D

Nessie med öronen framåt heeela tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0