Special

Igår så red jag Amandas ponny Special. Jag tror han är 10 eller 12 år gammal och är 142 cm i mankhöjd är nog korsning mellan welsh något. Kan ta reda på det senare. 
Först hjälpte jag henne i stallet och fixade. Vi tog in hästen och borstade och allt det där vanliga som man gör innan.

Amanda red först och det gick bra och man såg att han hade lite små problem. Så som att sticka ut lite bogar här och där och flytta rumpan ut på spåret. Och så fort man la till spöt på rumpan började han kicka. Han ville inte riktigt arbeta ordentligt utan han ville mesta dels komma undan. 
Jag hoppade upp och det kändes litet. Haha. Skrittade runt lite och sedan började jag arbeta i trav. Han var lite dålig på att flytta sig under skänkeln och när jag använda spöt så började han kicka och då sa jag till ordentligt och då höll jag nästan på att flyga av. Men jag satt kvar! Men Special var fin och väldigt trevlig att rida, mjuk i munnen och lyssnade på rösten.
Amanda ska börja åka hem varannan helg och då behöver hon hjälp och kanske en gång i veckan. Så vi prata om att jag skulle ta hand om honom då men vi får se hur det blir.

Idag, nu, sitter jag hos Matilda och pluggar Faunistik. Har prov imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0